S-a constituit Romanian Military Vehicle Systems – veste uriașă pentru județul Dâmbovița și industria de apărare din România!

transportor

București, 14 iunie 2017 – Uzina Automecanică Moreni și furnizorul german  de tehnologie militară Rheinmetall au semnat actul constitutiv al societății mixte Romanian Military Vehicle Systems. Ceremonia s-a desfășurat sub egida Ministerului Economiei, în prezența președintelui Camerei Deputaților, Liviu Dragnea. În principal, RMVS va fabrica, vinde și asigura mentenanța transportorului blindat de trupe 8×8 (TBT 8×8), produs realizat în comun de join-venture-ul româno-german.

Romanian Military Vehicle Systems este o societate mixtă româno-germană, cu cote egale de capital social. Potrivit actului constitutiv, semnat sub egida Ministerului Economiei și în prezența președintelui Camerei Deputaților, Liviu Dragnea, orice modificări ale capitalului se vor face doar cu menținerea cotelor de 50%-50% ale acționarilor. În primii 5 ani de la constituirea RMVS, niciunul dintre cei doi acționari nu poate transfera acțiuni către o terță parte, fără acordul expres al celuilalt acționar.


Programul transportorului blindat 8X8 a apărut încă din anul 2006, ca răspuns la necesitatea Armatei Române de a schimba flota. În anul 2011, a fost emisă Hotărârea de Guvern nr. 395/2011, referitoare la Programul național de cercetare – dezvoltare de interes strategic „Transportor blindat pentru trupe 8X8”, având ca parteneri Ministerul Apărării Naționale, Agenția de Cercetare pentru Tehnică și Tehnologii Militare, CN Romarm și Uzina Automecania Moreni.

După mai mulți ani de studii de cercetare, simulare, proiectare și testare, s-a ajuns la soluția colaborării cu parteneri străini, firme cu tradiție producătoare de transportoare blindate. În acest sens, Uzina Automecanica Moreni și compania germană Rheinmetall Defence au ajuns la un acord de cooperare pentru dezvoltarea și producția Transportorului blindat pentru trupe 8X8, prin înființarea unei societăți mixte închise cu capital social 50% – 50%, având sediul la Moreni. În cadrul proiectului, compania germană va participa cu partea de drive-line, Uzina Automecanica Moreni cu carcasa transportorului, iar producătorii români din industria specifică vor participa cu sisteme și subsisteme.

Onoare muncii!

Comentarii

comentarii

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.