Featured

Dâmbovița / Instituția Prefectului începe să conteze: suflu nou, schimbări, altă atitudine

Instituția Prefectului din județul Dâmbovița beneficiază de o abordare nouă în ultimele luni, axată pe mai multă rigoare, organizare, eficiență, îmbunătățirea calității serviciilor publice oferite cetățenilor. Este vizibil și consemnat efortul de a deveni o instituție implicată în viața și problemele județului, față de perioade din trecut când părea mai mult decorativă.

Prefect de la sfârșitul lunii februarie, Marian Tănase a vorbit, astăzi, într-o conferință de presă organizată la sediul nou din Târgoviște (fosta locație a Inspectoratului Școlar, pe Bulevardul „Regele Carol”) despre schimbările pe care le-a gândit pentru ca lucrurile să funcționeze mai bine.

Principalele declarații

„În cele câteva luni pe care le-am petrecut din postura de prefect al județului Dâmbovița, am încercat să evaluez instituția și să dau un alt suflu; (…) ne-am unit forțele, eu și colegii mei, să dăm un restart instituției, astfel încât să fim mai prezenți. Cred eu că o administrație mai eficientă, mai transparentă, mai aproape de cetățean se pliază perfect pe mesajul pe care cetățenii l-au dat în ultima perioadă.

Ca element de noutate, începând cu data de 1 iulie, programul Instituției Prefectului s-a modificat și este de luni – vineri, de la 08.00 – 16.00. Aveam un program mai lejer vinerea, până la ora 14.00. Și fac o paranteză: îndrăznesc că solicitarea de aviz pe care am trimis-o la MAI s-a transformat într-o notă raport și programul tuturor instituțiilor din țară s-a modificat pe solicitarea pe care am făcut-o noi, de la Dâmbovița.

Pe partea de apostilă răspundem pe loc sau, cel mult, în 2 ore. Deci, nimeni nu va pleca cu documentele de aici fără să primească serviciile de apostilă.

Programul de audiențe – prefect și subprefect – rămâne neschimbat, în fiecare săptămână, în zilele de joi, între 10.00-12.00, dar, dacă cineva consideră că este foarte urgentă discuția cu prefectul sau subprefectul, atâta timp cât am fost în instituție și programul mi-a permis, am primit pe oricine, pentru că problemele nu pot să aștepte până joi; dacă suntem aici, să fim cât mai rapizi în sprijinul cetățenilor”.

Norme unitare de interpretare a legii pentru secretarii primăriilor

„Am chemat de foarte multe ori și chemăm de câte ori considerăm util secretarii generali ai UAT-urilor. Dacă mă întrebați pe mine, ei sunt primii care ar trebui să ne solicite nouă informații. Însă, de foarte multe ori, consultând actele administrative, am constatat anumite deficiențe cauzate, în principal, de interpretarea diferită a legii, fiecare dintre dumnealor având, la un moment dat, opinii diferite. Inclusiv în Instituția Prefectului, în cadrul Serviciului Juridic și noi aveam opinii diferite și interpretări diferite pe anumite acte normative. Din acest motiv, le-am cerut colegilor mei să ne întâlnim cu toții, să studiem noi, să analizăm o speță și să dispunem egal pentru toată lumea. Nu putem să fim Instituția Prefectului și să avem 7 păreri de la 6 juriști”.

Rezolvarea tuturor dosarelor de fond funciar întârziate

„Am venit cu o constatare: o întârziere nefirească, dar, zic eu, neintenționată, pe partea de fond funciar. Trei consilieri de la Serviciul Juridic se ocupă exclusiv de rezolvarea problemelor fondului funciar în județ. Aveam aproximativ 80 de dosare întârziate mai mult decât trebuia plus activitatea curentă. L-am rugat pe șeful Serviciului Juridic și mi-a înaintat un plan extrem de realist, astfel încât, în perioada următoare, până în toamnă, zicem noi, să venim cu toate lucrările la zi și să rămânem doar cu problemele curente, astfel încât să simtă și cetățenii că nu s-au adresat în gol unei instituții”.

Monitorizarea instituțiilor deconcentrate

„După ce mă asigur că Instituția Prefectului e pusă pe un drum care corespunde cu viziunea mea și cu o situație normală, următorul punct de interes pentru mine îl reprezintă deconcentratele. Am făcut mai multe vizite, pornind din șantiere până la ședințe de lucru. Am găsit o serie de probleme, pe unele le-am înaintat către Guvern, pe unele încă le studiem, dar m-am axat pe un lucru, același pe care îl spun și la Instituția Prefectului: deschiderea față de cetățeni. (…) Nu mai vreau să intre oamenii și să fie plimbați de la un ghișeu la altul, nu mai vreau să nu le răspundem oamenilor foarte obiectiv. Eu am găsit soluții să nu plimbăm oamenii pe drum pentru o apostilă. Sunt situații în care instituțiile deconcentrate pot răspunde pe loc anumitor solicitări și am pus mare accent pe acest subiect”.

Conferințe de presă după fiecare Colegiu Prefectural 

„Începând cu următoare ședință de Colegiu Prefectural, am stabilit cu colegii un mod de lucru: după fiecare ședință, mă veți regăsi pe mine împreună cu un șef de instituție deconcentrată. Pentru această lună voi participa la o conferință de presă împreună cu dl inspector școlar general”.

 

 

Comentarii

comentarii

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Reclama ta aici
gusto giusto2 copy
supercom 2

Arhiva