După ani de vorbe fără acoperire, se fac pași concreți către cel mai dorit proiect al județului: lărgirea la 4 benzi a DN 71 Bâldana – Târgoviște!

adrian tutuianu dn71

S-a întâmplat în dimineața de azi, la sediul Consiliului Județean, o întâlnire extrem de importantă având drept cap de afiș un obiectiv în jurul căruia județul Dâmbovița își poate redesena planurile de dezvoltare pentru viitor: modernizarea DN 71 Bâldana – Târgoviște prin reproiectare pentru lărgirea la 4 benzi. Și pentru că istoria vorbelor care s-au spus în jurul subiectului e vastă și are mulți participanți, să spunem, în cuvinte puține că, până acum, la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) exista un singur proiect pe DN 71 și acela prevedea doar modernizarea acestuia de la Bâldana la Sinaia. Modernizare însemna turnarea unui strat de asfalt și punct. Adică, altfel decât în fanfaronadele unora din mandatul trecut, nicio hârtie oficială nu pomenea de lărgirea la 4 benzi a sectorului Bâldana – Târgoviște!!!

Asta se schimbă, începând de astăzi, dă asigurări președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu:

După aproape un an de discuții, care n-au fost deloc simple, am reușit să convingem Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Drumuri că avem nevoie de 4 benzi de la Bâldana până la Târgoviște și să-i convingem să rezilieze contractul existent – pentru că acel contract prevedea doar lucrări de modernizare, adică, practic, turnarea unui covor de asfalt de la Bâldana până la Sinaia – și să reproiectăm zona Bâldana – Târgoviște la 4 benzi, urmând ca de la Târgoviște până la Sinaia să rămână în vigoare proiectul anterior. (…) Am primit de la CNADNR solicitări să-i sprijinim să colecteze datele necesare pentru pregătirea caietului de sarcini în vederea scoaterii la licitație publică a procedurii care privește proiectarea.

Întâlnirea a fost una de largă participare, fiind prezenți, alături de reprezentanții CJD (Adrian Țuțuianu, Gabriel Grozavu și Alexandru Oprea), deputatul Ionuț Săvoiu, reprezentanți ai Primăriilor Târgoviște, Răcari, Tărtășești, Conțești, Ulmi, Sălcioara, Nucet, Văcărești, Comișani, reprezentanți ai OMV Petrom, Electrica Nord Târgoviște, Distrigaz Sud Târgoviște, precum și reprezentanți ai Companiei de Apă Târgoviște – Dâmbovița. Zice președintele CJD:

Ce am cerut? Să se identifice echipamentele și instalațiile pe care le dețin în zona de siguranță și protecție a drumului; înseamnă, de la axul drumului, 10 m stânga și 10 m dreapta. Iar pentru primării, să identifice cine sunt proprietarii terenurilor și construcțiilor care se află în aceeași zonă a drumului, ca să putem ști ce afectăm prin proiectul de extindere la 4 benzi.

Mai mult, precizează Adrian Țuțuianu, în data de 31 iulie, o echipă din cadrul CNADNR va efectua o inspectare tehnică a traseului, laolaltă cu reprezentanți ai Consiliului Județean și nu numai. E și asta o dovadă că, spre deosebire de istoria „vorbelor” de până acum, lucrurile par să devină mai serioase:

Eu cred că este borna de pornire în ceea ce va însemna cu adevărat dezvoltarea județului Dâmbovița în următorii ani. Voi avea satisfacția, sper eu, să știu că s-a făcut proiectul și măcar să se înceapă până la sfârșitul mandatului meu, în 2016.

Onoare muncii!

Comentarii

comentarii

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.