Adrian Țuțuianu, comentariu extins după îngroparea proiectului DN 71 / ce înseamnă asta pentru județ

Liderul PRO ROMÂNIA Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, a vorbit astăzi, într-o conferință de presă, despre recenta reziliere a contractului de extindere la 4 benzi a DN 71 Bâldana – Târgoviște, investiție care, în lumina declarațiilor ministrului Transporturilor (un alt traseu decât DN 71), pare îngropată definitiv. Țuțuianu era președintele Consiliului Județean Dâmbovița în 2012, atunci când Guvernul a fost de acord ca proiectul de reabilitare a drumului să însemne, de fapt, extindere la 4 benzi și nu doar o simplă asfaltare. La 9 ani distanță și eforturi incredibile, investiția este aruncată la gunoi.

Adrian Țuțuianu:

O primă precizare este aceea că s-a forțat denunțarea acestui contract. Existau mecanisme legale prin care să poată fi continuată discuția între părțile contractante.

Pentru mine, decizia este suprinzătoare, după cum este surprinzătoare și opinia ministrului Cătălin Drulă de la USR că ar fi necesară o soluție nouă, modernă, nemaivăzută, nemaipomenită a construcției unui drum expres în afara localităților. Evident că era ideală o asemenea soluție, dar noi suntem într-o situație în care s-a pornit din anul 2012, când eram la Consiliul Județean, un proiect de reabilitare și modernizare prin extindere la 4 benzi a DN 71, s-au cheltuit bani foarte mulți – peste 10 milioane lei – pentru studiul de fezabilitate, au avut loc zeci de întâlniri cu autoritățile administrației locale, cu avizatori, furnizori de servicii pentru a stabili condițiile în care se poate realiza acest proiect.

Realizarea drumului expres de care vorbește dl Drulă înseamnă amânarea unei soluții pentru următorii 15 ani de zile. Ca om care a lucrat pe asemenea proiecte vă pot spune că 15 ani nu e deloc o exagerare. Trebuie să identifici traseul viitorului drum, să identifici proprietarii de terenuri, să derulezi procedurile de expropriere publică și să plătești contravaloarea acestor terenuri și, apoi, să realizezi studiu de fezabilitate, proiect tehnic și execuția drumului.

Este evident că nu se vor mai folosi banii europeni din actualul exercițiu financiar, pentru că ei vor fi cheltuiți. Și opinia mea este că decizia luată de Ministerul Transporturilor urmărește favorizarea altor proiecte din țară, adiucă banii destinați acestui drum sunt mutați în alte direcții.

Țuțuianu critică și reacția politicienilor locali, reprezentanți ai partidelor parlamentare, începând cu cei ai Puterii – PNL, USR-PLUS și continuând cu cei mai numeroși, ai PSD.

Modul în care reacționează politicienii din Dâmbovița care au partide politice reprezentate în Parlament este total inadecvat. Ne arată și o necunoaștere a problemelor și o incapacitate de a gestiona situația. În primul rând, avem o tăcere totală din partea PNL. Mi-aduc aminte că dl Guran, pe 27 noiembrie, scria pe facebook:

„În calitate de reprezentant al Guvernului României, am participat la semnarea contractului având ca obiect proiectare și execuție: Modernizarea DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia……. Guvernul PNL a reușit într-un an ce nu au făcut PSD-iștii în 30!”

Astăzi, dl Guran a amuțit. Nu ați auzit din partea niciunui parlamentar al PNL o opinie legat de această decizie.

Am auzit câteva reacții de la useriștii din Dâmbovița, de la cei 2 parlamentari fără vreo experiență concretă în a derula vreodată un proiect. Și ne povestesc ei cât de frumos va fi cu Valahia Expres. Este inacceptabil ca un partid politic aflat la guvernare să trateze în această manieră problemele județului Dâmbovița.

În al treilea rând, reacțiile de la PSD sunt anemice și neprofesioniste. Cred că postarea președintelui CJD pe facebook – „voi face tot ceea ce este necesar ca acest proiect să fie realizat” – este doar o chestiune de imagine. (…) Nu are mijloacele necesare, politic și administrativ, pentru a determina Guvernul să adopte o altă soluție.

Ce cred eu că ar trebui făcut și îi sugerez, poate mai coboară de pe facebook și se apleacă pe temele cu adevărat importante:

Este nevoie să convoace Consiliul Județean, iar Consiliul Județean să adopte o hotărâre prin care să ceară Guvernului implementarea proiectului prin reluarea licitației pe actualul studiu de fezabilitate. Dacă se mai întârzie un an de zile, studiul existent nu mai este valabil și trebuie refăcut. Alți bani, altă distracție.

Cred că era necesară o întâlnire cu toți parlamentarii de Dâmbovița și, împreună, să-și asume un demers. Cred că toți parlamentarii de Dâmbovița, conducerea Consiliului Județean trebuiau să fie la ușa ministrului Transporturilor, la ușa primului ministru, la ușile decidenților politici, inclusiv la dl Orban. (…) Sunt absolut dezamăgit de reacția parlamentarilor. Cei 2 de la USR vorbesc despre ceea ce nu știu. Cei de la PNL – Guran, Balin și Plăiașu – sunt inexistenți. Cei de la PSD sunt, pur și simplu, depășiți de situație și nu comentează nimic. N-am văzut nicio opinie de la dl Titus Corlățean, de la Carmen Holban, de la Marian Țachianu, nici de la Ionuț Vulpescu, n-am văzut să ne rezolve problemele dl Radu Popa. Eu le recomand dâmbovițenilor să-i caute, pe unii pe la București, pe alții pe la Giurgiu, pe alții pe la Zalău, iar pe Guran să-l caute pe la Câmpina.

E dramatic și înseamnă o amânare a dezvoltării acestui județ pe următorii 15 ani de zile.

Comentarii

comentarii

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.