La Târgoviște se produce, din nou, oțel-beton / uriașă veste pentru municipiu și județ (detalii)

După achiziția COS Târgoviște în luna martie a acestui an, AFV Beltrame Group, unul dintre cei mai mari producători de bare din oțel şi oţeluri speciale din Europa, a demarat procesul de recrutare de personal și modernizare a combinatului și a început producția de oțel – beton sub brandul Donalam, ajungând astfel la două unități de prelucrare a oțelului, în Călărași și Târgoviște. Compania devine astfel singurul producător de oţel-beton cu ciclu complet din România, urmând să furnizeze circa jumătate din necesarul intern în sectorul construcțiilor, pentru a pune capăt dependenței pieței locale de importurile din Europa și din afara ei.

Pentru relansarea activității combinatului, compania Beltrame a recrutat până în prezent apropre 300 de angajați, o parte dintre aceștia fiind foști angajați ai COS Târgoviște, iar până la final de iulie intenționează să ajungă la un număr de 450 de angajați.

Într-o primă fază, vor ieși de pe porțile combinatului Donalam Târgoviște circa 10.000 tone de oțel-beton/ lună, iar în 2023 capacitatea de producție va crește la circa 30.000 tone/lună, însemnând peste 300.000 tone/an. Astfel, fabrica va asigura României circa jumătate din necesarul intern de oțel-beton pentru construcții, care este în jur de 600.000 – 700.000 de tone anual. În prezent, România importă în totalitate acest material din țări precum Bulgaria sau Turcia.

„Reluarea producției interne de oțel-beton, un sector esențial al siderurgiei, reprezintă un pas important pentru reindustrializarea României și va oferi țării o gură de oxigen în criza materialelor de construcții, generată de pandemie și conflictul din Ucraina. Cu ajutorul investițiilor programate în modernizarea și dezvoltarea facilităților de producție, combinatul din Târgoviște va redeveni un pilon de susținere pentru economia românească”, a declarat Carlo Beltrame, Group Business Development în cadrul AFV Beltrame.

Viziunea grupului Beltrame este să transforme vechea oțelărie într-o unitate de producție competitivă la nivel european, atât ca eficiență, cât și din punct de vedere al mediului. În următorii 5 ani vor fi investiți aproximativ 100 de milioane de euro în modernizarea utilajelor, iar 80% din buget va fi alocat achiziției de tehnologii care permit reducerea emisiilor de carbon, creșterea eficienței energetice și tranziția către o economie circulară, prin reutilizarea resurselor și reducerea la minimum a deșeurilor. Până în al cincilea an al investiției, vor fi generate aproximativ 1.000 de locuri de muncă pe plan local.

Pe lângă punerea în funcțiune a fostei oțelării, Beltrame se află în faza finală de autorizare a unei fabrici verzi de oțel-beton și sârmă laminată, care va fi construită tot pe amplasamentul de la Târgoviște. Noua oțelărie va fi cea mai avansată din lume din punct de vedere tehnologic și va avea cel mai redus nivel de emisii de gaze cu efect de seră din industrie. Proiectul include și construirea unui parc fotovoltaic, cu putere instalată de 100 – 120 MW și dotat cu sistem de stocare a energiei, care va alimenta unitățile de producție.

Odată cu finalizarea acestei fabrici verzi, preconizată în 2024, capacitatea totală de producție a Donalam Târgoviște va fi de aproximativ 700.000 – 800.000 tone de oțel-beton și sârmă laminată anual. În sectorul construcţiilor, consumul total intern de oţel – beton ṣi sârmă este de circa 1,5 milioane tone/an.

Pentru 2022, grupul Beltrame estimează o cifră de afaceri de circa 140 de milioane de euro în România, un nivel similar cu cel din 2021.


Despre AFV Beltrame Group

Înființat în 1896, AFV Beltrame Group este în prezent unul dintre cei mai mari producători de bare din oțel şi oţeluri speciale din Europa. Grupul deţine 7 fabrici în Italia, Franţa, Elveţia şi România, cu un total de peste 2.000 de angajați, peste 2 milioane de tone de oţel vândute anual și activități comerciale în peste 40 de țări.

Comentarii

comentarii

Un Comentariu

  1. Doamne ajuta asa sa fie sa avem și noi de munca ca eu am lucrat aici la secția transport C.F U da când sa făcut disponibilizări am picat și ieu în anul 2015 și chiar ași vrea să mă reîntorc înapoi la meseria mea de manevrant vagoane

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.