Târgoviște: Primarul Cristian Stan, ultimele declarații despre proiectul centurii municipiului (audio)

watermarked-DSC_1983

Primarul municipiului Târgoviște, Cristian Stan, a reacționat astăzi pe un subiect în dreptul căruia au existat foarte multe comentarii în spațiul public, mai mult sau mai puțin avizate – reabilitarea podului peste râul Ialomița, la Valea Voievozilor. Declarațiile le găsiți AICI.

Pentru că podil face parte din proiectul mare al reabilitării centurii municipiului, Cristian Stan a vrut să facă și precizări suplimentare, care aduc și informații noi despre situația în care s-a lucrat și se lucrează:

A fost un moment în care construtorul nu a reușit, din punct de vedere financiar, să facă ce trebuia să facă. La acest moment vă pot spune că, pentru prima dată de la debutul lucrărilor, sunt, într-adevăr, optimist că proiectul va fi finalizat anul viitor. O să spun câteva lucruri pe care nu știu dacă le cunoașteți sau nu, dar sunt deosebit de importante.

Liderul de asociere avea o poprire pe conturi, Primăria Târgoviște era terț poprit, motiv pentru care nu a depus până la acest moment nicio situație de lucrări. Această poprire a fost ridicată în urmă cu câteva zile. Toate lucrările care s-au făcut până acum la proiectul privind centura municipiului Târgoviște, lucrări care depășesc 1 milion de dolari, au fost făcute pe sume avansate de către constructor. În momentul de față s-au depus și situațiile de lucrări, fluxurile financiare pe acest contract se vor derula în mod normal.

Am convingerea că, până la nivelul lunii martie, va fi recuperată întârzierea. În momentul de față, ca și stadiu fizic, ne aflăm aproape de 10%, în vreme ce pe contract ar fi trebuit să fie undeva la 15%, iar în decembrie, ianuarie și februarie lucrările ar fi trebuit suspendate. Așa era graficul de execuție. Ori, se va lucra la canalizări, la stațiile de pompare, la poduri. Asta înseamnă că în martie putem să fim lejer peste graficul de execuție pe care constructorul îl are aprobat.

Nu avem cum să facem lucrări de anvergură și să nu avem inconveniente. Dacă la momentul ăsta nu reușim să dăm dovadă de înțelegere, gândiți-vă că anul viitor se va lucra în mod preponderent la calea de rulare. Mă refer la cei aproape 15 km care alcătuiesc inelul de centură, plus lucrări la aproximativ 40 de străzi pe programul de reabilitare al Primăriei.

Nu eu am ales să ajung să termin un proiect care trebuia finalizat în 2012. Era foarte simplu la podul de la Valea Voievozilor să spun: „Nu-l fac. Îl scoatem din proiect, atunci când am făcut reproiectarea și expertizarea, și nu-l fac. Se dărâmă peste 6, 7, 8 ani. Ăla care-o fi atunci la Primărie să răspundă”! Nu cred că asta era calea. Nu cred că ne putem comporta așa la nivel administrativ. Și, atunci, am ales calea asta mai grea și am ales să intru la treabă.

Convine sau nu convine unora, pentru prima dată se lucrează serios la proiectul privind centura. Pentru prima dată avem o perspectivă clară de finalizare a proiectului. Am fost de câteva ori în pragul de a rezilia contractul în condițiile în care nu veneau cu situații de lucrări, iar fluxurile financiare erau blocate pe contract. Reziliam contractul, pleca ăsta, aveam de făcut reexpertizare, reproiectare, licitație publică. Durau 7-8 luni. O terminam, să spunem, în octombrie. Își închipuie cinceva că, din octombrie până în decembrie puteam să termin proiectul?

A, în 2009 puteai să reziliezi orice contract, că mai aveai la dispoziție 6 ani. Puteai să te joci cu constructorul cum vrei. Acum, însă, asta e situația.

Înregistrarea audio completă:

Comentarii

comentarii

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.